Mijn eerste Compassion reis

15 januari 2015 - Putten, Nederland

Als iemand mij een maand geleden had verteld dat ik mijn 25e verjaardag in Thailand zou vieren, dan had ik dat niet geloofd, maar... het gaat wel gebeuren! Vrijdag 16 januari tot dinsdag 27 januari mag ik op mijn eerste Compassion reis mee naar Thailand! Dankbaar voor deze mooie kans, en benieuwd naar alles wat komen gaat. Straks mag de koffer dicht, en dan ben ik er klaar voor!

Doel van de reis
Tijdens de reis vindt de Run4You halve marathon plaats, waar ca. 40 dappere deelnemers zich hebben laten sponsoren om in Thailand ongeveer 20 kilometer te rennen voor kinderen in armoede. Tijdens de run zal ik gaan live bloggen op www.compassionreizen.nl zodat de thuisblijvers op de hoogte blijven van de ontwikkelingen!

Voor mij persoonlijk is deze reis onderdeel van mijn inwerktraject. Het is ook mijn eerste confrontatie met dergelijke armoede, en ik zal ook te zien krijgen wat Compassion doet om kinderen te helpen die in dergelijke omstandigheden opgroeien. We gaan tijdens deze reis enkele projecten bezoeken, waar ik ook in gesprek kan gaan met collega's die zich inzetten voor de kinderen in het veld. Er zal ook gelegenheid zijn om cadeautjes te kunnen geven aan de kinderen, dus m'n koffer is aardig volgeladen met 10 pakjes viltstiften en dito kleurpotloden. Er is een fundag georganiseerd waar we met de kinderen een hele dag leuke dingen gaan doen, superveel zin in!

Onderweg
Het wordt een aardige onderneming om er te komen! Maar dat is helemaal niet erg. Want...We hebben onderweg een lange overstaptijd in China, Hong Kong, waar we met de groep de stad in zullen gaan en met het openbaar vervoer naar The Peak reizen. Dat schijnt een prachtig uitkijkpunt te zijn met uitzicht over de hele stad. Daarna gaan we met elkaar toepasselijk Dim Sum eten en reizen we door naar Chiang Mai, Thailand. Daar verblijven we een paar dagen waarna we door reizen naar Mae Sot, bij de grens van Myanmar. Hier gaan wij enkele projecten bezoeken en zal de run ook plaatsvinden.

En dit allemaal past op wonderbaarlijke wijze in 11 dagen tijd! Ik kijk uit naar alle indrukken, om het werk van Compassion te zien, de natuur, de ontmoetingen en alles wat daar op m'n pad komt. Vind het fijn als mensen met mij mee willen leven tijdens deze voor mij toch ook wel spannende trip. Geen idee of ik hier veel op zal plaatsen in deze relatief korte tijd, maar wie mij kent weet dat ik (als ik gelegenheid heb) alle ervaringen sowieso wel ergens neer krabbel... ;)

Groetjes Judith